Sanoma Media Netherlands ostaa Hemels Publishersin, joka on yksi Hollannin johtavista yritysjulkaisuja tuottavista yrityksistä. Yrityskauppa vahvistaa Sanoman asemaa nopeasti kasvavilla yritysjulkaisumarkkinoilla.

Kaupan tuottama lisäarvo piilee Hemelsin yritysjulkaisuosaamisen ja Sanoman digitaaliseen mediaan liittyvän asiantuntemuksen yhdistämisessä. Yhteistyö mahdollistaa entistä houkuttelevamman palvelutarjonnan luomisen, mikä muodostaa hyvän lähtökohdan markkinaosuuden nopeampaan kasvattamiseen.

"Hemels on vahva yritys, jolla on hieno ja monipuolinen tuotevalikoima", toteaa Henk Scheenstra, Sanoma Media Netherlandsin johtaja. "Hemels on osoittanut pystyvänsä rakentamaan pitkäikäisiä suhteita asiakkaisiinsa. Siellä ollaan myös taitavia luomaan kanta-asiakaslehtiä Mercedes-Benzin ja KLM:n kaltaisille brändeille. Kun tähän vielä lisätään kyky räätälöidä journalistista sisältöä erilaisten kielialueiden tarpeisiin, Hemelsillä voidaan sanoa olevan ainutlaatuista osaamista alallaan. Me tuomme mukaan digitaalisen asiantuntemuksemme, ja yhdessä pystymme tarjoamaan aiempaa monipuolisempia, useampaa kanavaa yhdisteleviä yritysjulkaisupalveluita."

Hemels Publishersin johtaja Jeroen Hemels: "Viestintä suoraan sidosryhmille on brändityössä yhä tärkeämpää, ja yritysjulkaisumediamarkkina on siksi nopeassa kasvussa. Samalla digitaalisen median merkitys printin rinnalla vahvistuu. Sanoma Media Netherlandsin digitaalinen osaaminen tuleekin lähivuosina siivittämään Hemelsin vahvaan kasvuun ja auttaa meitä palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Myös henkilöstömme hyötyy tästä järjestelystä, sillä se tuo mukanaan uutta tietoa, taitoa ja kehitysmahdollisuuksia. Olen erittäin ylpeä siitä, että pääsemme työskentelemään Sanoman kaltaisen aikakauslehtien ja digitaalisen median asiantuntijan kanssa, ja odotan jo innolla inspiroivaa yhteistyötä."

Sanoma Media Netherlands kuuluu Sanoma Media -liiketoimintaryhmään. Sanoma Media on osa Sanomaa, joka on yli 20 maassa monipuolisesti toimiva vahva eurooppalainen mediakonserni.